Lekse-tid

Categories Blogg

Vesla er ikke overvettes fornøyd med å gjøre lekser. Faktisk begynner hun å bli ganske god til å forsøke å sluntre unna. Hun skal ha det, om ikke annet. Problemet er at det ikke nytter å lure en som har vært så mye lengre i gamet og som kan alle triksene i boka. Ja, faktisk kunne jeg ha skrevet den..

Etter en liten runde med diskusjoner sa jeg lettere oppgitt til det vesle gnagsåret at hvis hun la halvparten så nye energi i leksene som hun la i å sluntre unna, ville de være unna på et øyeblikk. Hun så surt på meg og satte i gang.

Mens hun holdt på, lurte hun på om hun kunne få en kopp te. Det kunne hun jo.

Jeg ble oppslukt av litt sudoku og falt nå bort i mitt til jeg hørte fra stolen: «Gud, det e deilig med litt kose-tid mens æ gjør leksan!» 🙄

Jeg måtte jo spørre om det ikke var godt å ha gjort alt og være ferdig.

«Mamma! Æ går i femte klasse, Æ blir aldri ferdig!» 😂😂😂

1 kommentar

1 thought on “Lekse-tid

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.