Siste gang…

Categories Blogg

I dag har tårene trillet konstant. Det var så vondt å tenke på at livet til den vesle hunden nærmer seg slutten.

Når jeg har sett statuser på Facebook om kjæledyr som dør, har jeg ofte tenkt «Det var voldsomt til reaksjon da!»

Men det er fordi jeg aldri har avlivet en hund før. Mor og far ordnet det over hodet på oss barna. Nå er det min hund det gjelder. Den lille bunten som jeg holdt i håndflata mi bare tre dager gammel. Den lille lodotten som hoppet som en frosk første gang hun var ute i gresset. Som stjal hjertet mitt da toget kom tutende forbi, og hun løp å gjemte seg bak beina mine, men var så nysgjerrig at hun måtte stikke hodet frem for å se. Min tur-venninne. Den som alltid er overlykkelig når jeg kommer fra jobb. Hun som varmer føttene mine når jeg fryser. Hun som jeg har grått til og gjemt hodet i pelsen på, når livet har vært rævva.

Da jeg kom fra jobb i dag, begynte hun å logre og bjeffe. Jeg satt på trappa og gråt i pelsen hennes. Hun satt bare å så på meg. Tro om hun skjønner?

Jeg har ikke lyst å sove… Har ikke lyst at det skal bli «i morgen»… 💔💔💔

2 kommentarer

2 thoughts on “Siste gang…

  1. Ja det er bare så forferdelig. Januar 2017 avlivet vi katten vår som var 18.5 år. Jeg gråt så tårer og snørr rant!
    Nydelig hund, men dessverre så er det slik i livet at våre dyr ikke kan være med oss resten av våre liv. De har så alt for kort holdbarhetsdato.
    Jeg håper at det vil gå fint med deg og at du kommer deg igjennom dette nogen lunde. Kjenner at tårene presser frem her mens jeg skriver. Jeg har virkelig vondt av deg, da jeg vet hva du må gå igjennom.
    Sender deg en stor klem, selv om jeg vet at det ikke hjelper så mye <3

  2. poesimylife: Tusen takk for så fine ord. Jeg hadde ikke trodd jeg ville la det gå så inn på meg. Tenkte at det nok ville bli trist, men skulle nok stå han av. Men heller det enn at hun skal ha vondt. Hun ligger å piper store deler av natta. Akkurat som hun er redd for å være alene. Hun har aldri sovet på soverommet. Nå må hun ligge på gulvet der inne for å få roen.. Blir nok en kjip dag i morgen, men hun får det bedre.. <3 <3 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.