Minner fra en svunnen tid…

Categories Blogg

Godt vi har FB til å minne oss på små anekdoter som vi har glemt..

Da Vesla var tre år lærte hun oss følgende:

Vesla har arvet noen lydbøker etter storesøsknene, og satt med en gammel bærbar cd-spiller å hørte i går. Nå erklærte hun følgende: “Æ vil sitt på pc’n din og se på høreboka mi!” Sansene er et noe brokete område for en treåring..

Vesla har vært supporter på fotballkamp det steminigen ble noe opphetet. En voksen supporter-pappa elle noe sånt utbrøt: “Oj, Nu blir det helvete!” Vesla satt på benken og så ei stund, før hun så opp på mannen og sa: “Jaha.. Nu blir det “sittelig” helvete!”

På den tiden var det kåring av leverposteiungen, og bustehodet var en av favorittene. I lys av denne kunne alle laste ned bilde av seg selv på leverposteiboksen og bruke det som profilbilde. Jeg var selvsagt med på det (filter-guri som jeg er!)

Vesla sitter storøyd å ser på mitt nye profilbildet og utbryter til pappa’n: “Ho mamma e leverpostei-ongen, det blir ondt for ho når dæm stempla ho!” 

For fire år siden begynte hun i andre klasse. Endelig øynet jeg at jeg begynte å få ei stor jente.

Vesla kom hjem fra skolen, glad og fornøyd, men midt under middagen kom det et hyl uten sidestykke, og tårene sprutet! Jeg lurte på hva som stod på og hun hylte ut: “du glæmte å fyll saft på flaska mi i dag og æ måtte drikk vann!” Jeg måtte bare beklage å si at jeg skal huske det i morgen. Hylet steg til uante dimensjoner før hun fortsatte: “Nei! Førr det e mye bedre med vaaaann!!” Ikke langt mellom latter og gråt her for tida…😳

Jaja tenker jeg.. Det kommer bedre tider…

Samtidig er jeg så glad for FB minnene mine, støtt og stadig bidrar de til at munnvikene mine peker oppover…

Vesla og “Ole blom”

Apekatta som vil bli stor så fort som mulig, men fortsatt er hun lita..

Ikke bare Vesla er slagferdige i replikken, Mimmi-ungen og mammaen hennes har også sine gullkorn..

Barna står og ser etter frosker i en froskedam. Mimmi-ungen bøyer seg ned for å se bedre, og kjenner at det ikke lukter så godt fra dammen: “Mimmi!! Froskan har fjerta!!”

Vi var ute å gikk på moloen på seinvinteren, og det var masse å se på. Eldste jenta på 24 så utover på noen fugler og utbrøt høyt og tydelig: “Mamma! Kom å se! Det e pingvina hær!!” En eldre litt fornem mann med hatt og stokk så overbærende på jenta og utbrøt: “Det! jenta mi. det e skarven!” Jeg lo så jeg holdt på å tisse på meg…  Det skal presiseres at hun visste det var en fugl av noe slag, men mannen trodde hun var sikker på det var en pingvin!

Jaja… en god latter forlenger livet sies det, så da blir jeg nok skrekkelig gammel!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Minner fra en svunnen tid…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.