Ferie med venner..

Categories Blogg

Nå er det noen uker siden vi kom hjem fra ferie, og jeg har alt vært på jobb tre dager. Jeg blogget ikke noe mens jeg var på ferie, enkelt og greit fordi jeg var for opptatt av å være i nuet. Vesla var hos pappa, mens jeg var to uker på voksenferie. Første uken var jeg med en venninne. Vi bodde på samme rom i en uke. Der hadde vi to senger, et bad, et sminkebord med speil, et klesskap og et kjøleskap. Og det viktigste… AIRCONDITION! I tillegg hadde vi en balkong med speilvindu som hindret innsyn.. Vel og merke bare på dagtid, og det fant vi ikke ut før etter noen dager.. Jaja.. Naboene på andre siden har sikkert fått seg en god latter nå og da når de så inn, men sånn skjer.. Neste uken var jeg med et vennepar. Disse bodde i nabo-blokken, mens jeg opprettholdt rommet mitt den uken også. Jeg gikk i mellom siden de hadde vesentlig høyere standard på sine fasiliteter. Og ikke minst bedre aircondition.. Det var et must for de varme tippet over 40 grader på dagtid. Begge ukene ble tilbragt i Tyrkia, og da nærmere bestemt Alanya. Himmel så herlig…

Det var dager med sol og bading, godt mat og drikke og ikke minst: voksentid.

Det er utrolig deilig å slippe å mase om tannpuss og leggetider, krangle om mat og påkledning. Slippe å spille kort, følge med på hva noen gjorde eller ikke gjorde. Kort sagt, bare ta hensyn til mine behov i 14 dager. 

De som tenker at tiden ble brukt til selv reflekterende tanker og avslapping, har misforstått helt og holdent. Tiden ble brukt til å nyte. Leve i nuet uten å bekymre meg for noe som helst. Jeg har aldri før lagt bort jobben 3 uker i strekk, eller ikke bekymret meg for hva ungene gjorde de 14 dagene jeg var fysisk borte. Jeg bare kjente at jeg var veldig bekvem med å være bare meg selv..

Også var det litt godt å kunne drikke vin når jeg hadde lyst til det. Ingen som bestemte om det var for tidlig eller om jeg kunne drikke et glass til..

Jeg kunne til og med nyte en mojito på stranden og fortsatt slappe av. Sove når jeg ville, bade når jeg ville og bare koble ut.

Det er deilig å ligge i sola og kjenne sand mellom tærne.. Lytte til litt bølgeskvulp og bare være til!

Pynte seg litt for å gå ut å spise en bedre middag er ikke akkurat dagligdags, men deilig å kunne gjøre inn i mellom.

Sjekk den delikate anretningen! Var bare å nyte det visuelle og de lekre smakene..

 

Det å kunne ha ferie med gode venner er noe jeg setter pris på. Ikke for at jeg ikke kan reise alene, for det har jeg gjort flere ganger. Både København, Berlin og Oslo har vært frekventert alene. Kveldene ble nok avsluttet i rimelig tid der, for jeg er nok ikke den som tusler rundt alene i en relativt ukjent by. Alanya er heller ikke en by jeg ville beveget meg så mye rundt i på sene nattetimer. Men det trengte jeg altså ikke å ta hensyn til denne gangen, for jeg hadde det beste selskapet man kan ha begge ukene. Så takk for en nydelig ferie til alle tre <3 <3 <3

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.