Skolestart for Vesla koster en formue..

Categories Blogg

Vesla ble født med sort belte i shopping. Hun er et produkt av arv og miljø. Familien er hardt belastet når hun tross alt er vokst opp med to storesøstre og en mor som lider av samme skjebne..

I følge FB inntraff følgende for 4 år siden:

Etter en forferdelig shoppingrunde med Vesla og Mimmi-ungen gikk jeg sliten og motløs til bilen… Med uhyggelige smerter i visakortet, hveste jeg gjennom sammenbitte tenner: "Det å handle med deg Vesla, er et sant mareritt!" "Pjuh" kom det resolutt, "Så lenge det er et mareritt, er det ikke på ekte!" 😏

I dag stod vi opp med åpent sinn. Vesla og mamma skulle på shopping… Juhuu 😔😔😔

Vi dro avgårde for å skaffe det aller nødvendigste: skolesekk!

Det er jo lagt ut masse bilder over hvordan menn og kvinner shopper, der menn går målrettet inn i butikken de skal til, handler og betaler, og deretter drar de. Kvinner går innom 20 butikker, stopper for en kaffe, 20 butikker til, før de returnerer tilbake til første butikk, kjøper det de skulle, i tillegg til de 35 handleposene de alt har handlet, før de drar.

Jeg er sistnevnte..

Etter endt shopping satt jeg igjen med 6800 skritt på FITbiten, et visakort som var rødglødende og infisert og en konto som inneholdt et enormt tomrom!

Vesla derimot hadde ny skolesekk, nye bukser, ny badedrakt, gensere, støvler, matbokser, sko og kosebok til å skrible i. Også det som jeg tenker å lovprise om det fungerer: bokbind i tekstil!!!

Vel hjemme måtte Vesla prøve herlighetene og stua ble omgjort til catwalk 😊

Da tenker jeg vi har alt klart til skolestart heldigvis, for i morgen overlater jeg barnet til noen venner og drar på Parkenfestivalen😍

4 kommentarer

4 thoughts on “Skolestart for Vesla koster en formue..

  1. Ja det koster å ha barn. Her var det to som starte barneskolen i dag.
    Du har kanskje betalt for at vesla bor hos deg, eller? Blir man ikke “rike” av å være fostermor? I allefall ikke liten sum de betaler, har jeg skjønt. Min tante var forsterket fosterheim og jobbet ikke da hun hadde den gutten ( han er voksen nå).
    Flott og nydelig jente, klar for skolestart ja 🙂 <3

  2. hehehe ok. Vet du jeg blandet deg med annen blogger som har sin niese som fosterdatter. Hun kaller også datteren for vesla. Beklager så masse. Nå ser jeg at jeg kommenterte til feil blogger.
    Jeg tror heller egentlig ikke at de som har fosterbarn blir rike, men de får en fin inntekt. Men så er det en alvorlig og meget viktig jobb de har tatt på seg. Faktisk en 24 timers jobb!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.