Vesla driver mamma’n til vanvidd!

Categories Blogg

Vesla liker musikk. Mamma’n til Vesla liker musikk. Vesla og mamma’n liker ikke samme musikk.

I dag dro vi til storesøster og samboer til å få fikset bilen min. En solid kjøretur på 4-5 mil. Vesla skulle få sove over, så lykken var stor for både Vesla og mamma’n.

Kjøreturen nedover gikk i deilig romantisk popmusikk. Vesla ba om tyggegummi-pop, men det var uaktuelt. Regelen i min bil er at sjåføren bestemmer musikken.

På tur hjem maxet jeg ut volumknappen, for jeg var jo helt alene. Jeg spilte min favoritt liste på spotyfi. Turen gikk i fred og ro, og jeg fikk sitte helt i mine egne tanker. Plutselig dundret det Dolly style gjennom hele bilen. Jeg nappet i rattet og var på tur rett mot grøfta!!

Hva pokker skjedde med den forbanna Spotifyen? Jeg kjørte av og satt lista på igjen. Det måtte være at jeg hadde vært utenfor dekning og at når jeg fikk dekning så satte den seg på feil liste. Jeg startet opp bilen igjen og fant tilbake til roen og harmonien.

Det var ikke mange strofene som kom ut av høyttalerne før Dolly Style på nytt jamret gjennom bilen. Hva pokker var dette! På nytt ble det ratting og kaos før jeg fikk stoppet det motoriserte drapsvåpenet. Så slo jeg av og på appen, og fant rett liste. Jeg hadde ikke før trykket på play før Vesla var på telefonen: «Mamma! Det e æ som spille musikk nu!» Vi har da felles Spotify. Da skjønte jeg hva som var årsaken til at Dolly Style hadde rasert trommehinnene mine. Jeg bare glefset at reglen var at jeg bestemmer musikk for jeg kjørte. Så la jeg demonstrativt på, satte på musikken og kjørte videre. 2 sekunder etter dundret Dolly Style på nytt gjennom bilen.

Jeg hentet tilfart i aftensangen og vrengte bilen inn på nærmeste busslomme, ringte spetakkelet mitt og vrælte: «Gi pokker å endre musikken!»

Det kom en tørr latter fra håpefulle: «Fortsatt like dårlig musikksmak mamma!» 😂😂😂

Med dette ønsker jeg alle ei god helg! PS! Jeg kjørte resten av veien med musikk på radioen i stede!!!

2 kommentarer

2 thoughts on “Vesla driver mamma’n til vanvidd!

  1. Hahaha må bare le 🙂 ikke lett når man ikke har samme ønske. God regel med at den som kjører bestemmer, det skal jeg også praktisere fremover 🙂 ha en fortsatt flott kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.