Vesla emigrerer!

Categories Blogg

I dag har vi begynt å se på ferie. Vesla og meg.

Som impulsive sjeler, har vi kun bestilt enveis billett til Oslo, resten tar vi som det kommer. De fleste jeg kjenner som reiser med barn, planlegger gjerne ferien et halv år eller lengre før de reiser. Argumentene er at de tross alt må planlegge når de reiser med barn. Det er sikkert rett. For noen. Ikke for oss.

Vi planlegger litt vi også, men kanskje på en annen måte. Så nå har vi satt opp hva vi trenger for å få en vellykket ferie:

  • Sol og varme
  • Strand/basseng
  • Mat og is
  • At det er noe artig å gjøre
  • At vi kan dra ut å spise på kveldene (der røyk all inclusive)
  • Shopping
  • penger

Kan se ut som vi må prøve å kombinere storby med solferie. Kan det hende det blir Barcelona? Vi må nok google litt mer..

Jeg har en krukke på kjøkkenet med gamle mynter. Det er ettøringer, toøringer og femøringer samt mynter fra forskjellige land vi har besøkt. Vesla hentet ned krukka for å se på de.

Plutselig begynte hun å snakke et uforståelig språk. Storebroren så undrende på meg og lurte på hva hun gjorde. Jeg lyttet litt, ristet på hodet og sa at det visste jeg ikke. Så jeg måtte spørre. “Æ leka at æ har en youtube-kanal på et fræmmed språk, også fortell æ seeran mine ka pængan her e værdt!”

Vesla er ganske reisevant. Hun har vært på Malta, Hellas, Tyskland, Danmark, Sverige, Spania og Tyrkia på ferie på ordentlig.

Fra ferien 2016 i Tyrkia, når vi var på jeep-safari

 

På leke har hun vært verden over, for hennes fantasi har heldigvis ingen grenser, som for ett år siden:

Vesla kom hjem etter en fleecejakke, for det trengte hun. Det kom nemlig til å bli kaldt. Jeg lurte på hvor de skulle, for det er alltid kjekt å vite hva de små søte styrer med. 

“Mount Everest” kom det kontant.

Jaja… jeg ba de ta det med ro på toppen fordi lufta er tynn på toppen har jeg lest.

“Jeg vet..!” Var det siste jeg hørte før de forsvant rundt hjørnet.

Den som var 9 år og hadde evnen til å leke i fantasiens verden… 💖💖💖

Jaja… hun emigrerer vel snart uansett, og passene har vi klare til enhver tid.. Hei verden! Snart kommer vi!!

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Vesla emigrerer!

  1. God plan 🙂 Vi skal til Trøndelag og Danmark og alt er bestilt. I Trøndelag skal vi være hos moren min, så det var bare å gi henne en ca. dato når vi kommer sørfra 🙂

  2. poesimylife: Så deilig, vi har familien så nært, at det ville vært dumt å dra på ferie i nabolaget liksom 🙂 Heldige dere som har noen å besøke. Men viktigste er vel å få et avbrekk fra hverdagen. Ha en aldeles fortryllende dag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.