Barnemishandling vs dyremishandling

Categories Blogg

Alle dyre elskere.. scroll videre…

Vesla gikk ut for å sette ut hunden i dag. Hun kom inn med en meget selvtilfreds mine. “Sånn!” sa hun da hun lukket igjen døra. “Æ har kasta stein etter måkan!” Jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg burde vel si noen salig Pauli ord til unge håpefulle, så jeg så strengt på henne og sa: “Jeg håper du ikke traff noen biler!”

Noen minutter senere satt hun å så ut av vinduet i stua. “MAMMA!!! NU HEKKA MÅKAN I HEKKEN! Kan æ gå ut å slå de med ei pinne?” Da ble jeg riktig så morsk og sa at hun måtte aldri gjøre noe sånt, for det er dyremishandling. “Ja, men da e det de gjor mot mæ barnemishandling!” kom det kontant fra Vesla.

Kan vanskelig argumentere mot logikken hennes av og til..

4 kommentarer

4 thoughts on “Barnemishandling vs dyremishandling

  1. Måkene kan være veldig plagsomme de. Jeg skjønner at datteren din ikke like å bli “barnemisshandlet ” av dem hehehe. Jeg forstår også at du var redd for at hun kunne truffet biler, om det er biler i nærheten….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.